Fullt upp och speldagbok

Igår blev det som jag nämnde förut att åka in till stan för att kolla runt i lite affärer för att både leta julklappar och kolla på jeans. Jag fick lite mer klarhet i vad jag skulle köpa i julklapp så nu kan man säga att jag egentligen bara har en julklapp kvar att införskaffa.

Det blev faktiskt även att köpa ett par jeans och det blev de från Acne då de var väldigt fina och satt bekvämt som tusan. De kostade även mindre i butik än vad de tog för de på Nelly, vilket var lite underligt men jag klagar absolut inte.
Så även om jag hade dragit av 10% med studentrabatt så hade det inte blivit billigare att beställa de. Nu fick jag de dessutom direkt i handen!
Acne jeans

Usch vad mycket folk det var ute på stan efter ett tag, man märker verkligen att det är jul snart. Att det är mycket folk ute på stan har jag inga problem med, men när de ska vara i vägen hela tiden börjar jag störa mig på de.
Det räcker inte med att de ska stå på så dumma ställen att man inte kan gå förbi, de måste alltid försöka vara ivägen då man ska gå om de och flytta sig i sista sekunden till där luckan var. Eller ja min favorit är att stå framför alla spärrar in till tunnelbanan och leta efter deras SL-kort eller bara stå och prata.

Men iaf senare begav det sig till söder där vi spelade lite spel (vilket jag självklart vann på som vanligt), åt mat och bara tog det lugnt. Vi begav oss hem relativt sent faktiskt och pga av en seg buss så missades pendeln med någon min som man egentligen hade hunnit med, vilket gjorde att man kom hem ännu senare.

Speldagbok
1/2 spel gick in, vilket inte får anses som godkänt och vilket gjorde att jag gick minus med 2kr.
Nya tag idag och nu ska vi inte ha otur! Peppar peppar......

Nu kommer jag först berätta om mina nya spel och därefter förklara gårdagens spel.

Nya spel

Spel 43:
Espanyol - Sporting Gijon
1X2
Spelstopp: Kl 17:00, idag söndag
Spelalternativ: 1
Odds: 1.66(1.60+ är spelvärt)
Insats: 18.8kr (5%)

Kommentar:
Espanyol vann deras senaste liga match borta mot Atletico Madrid med 3-2, vilket får anses som väldigt starkt besked då Espanyol inte alls brukar spela så bra fotboll borta. Men samtidigt har Atletico Madrid hamnat i en svacka just nu, men vi ska absolut inte ta från Espanyol deras insats. Matchen innan dess blev det vinst mot Hercules hemma med 3-0.

Sporting Gijon förlorade senaste matchen hemma där de vanligtvis brukar vara som starkast mot Real Sociedad och reslutatet blev 1-3. Matchen efter det blev det också förlust men då borta mot Osasuna med 1-0.

Espanyol har den här säsongen vunnit alla deras matcher hemma och har spelat en väldigt bra fotboll.
De har vunnit mot Hercules, Malaga, Levante, Osasuna, Almeria och Getafe. Egentligen inga topplag men Sporting Gijon är inte heller något topplag.

Sporting Gijon är det tredje sämsta laget i La liga då det gäller att spela borta. De har enbart lyckats skrapat ihop 2 poäng och har en målskillnad på -9 (3 gjorda och 12 insläppta). Alltså så har de spelat 2 oavgjorda och förlorat resterande 4 matcherna. Förlusterna har kommit emot Atletico Madrid, Barcelona, Getafe och Osasuna.
De två oavgjorda matcherna var mot Almeria och Zaragoza.

Skadeläget hos Espanyol ser bra ut den enda nya skadan hittar vi på Javi López, vilket inte ska spela någon större roll då han egentligen var en reserv men eftersom han har spelat så bra petade han ordinarie Chica. Så nu kommer troligtvis Chica få återta hans plats.

Sporting Gijon har inte ett lika roligt skadeläge och där kan man hitta deras livsviktiga lagkapten/målgörare Diego Castro och deras andra målgörare Mate Bilic. Visst finns det andra som kan göra mål, men jag vill påstå att de där två spelarna är väldigt viktiga för Sporting Gijon.

Statistiken lagen mellan talar inte positivt för Espanyol (vilket är det enda som talar emot). De har mött varandra 72 gånger, där Espanyol vunnit 29 och förlorat 24 matcher. Dock kollar man på förra säsongen så blev det oavgjort hemma och förlust borta. Kollar man vidare lite hur reslutaten har blivit då de spelar i Barcelona så har de senaste 6 matcherna slutat med 2 oavgjorda och 4 vinster för Sporting Gijon.

Jag tror Espanyol likt alla andra matcher hemma den här säsongen kommer föra spelet och försöka ta kontrol över matchen. Jag tror även att Sporting Gijon kommer att låta de göra det. Då de brukar försöka spela väldigt offensivt men jag vet inte riktigt om det kommer göra det idag då jag tror de är väldigt inställd på en förlust. Sporting Gijon har en tendens att spela väldigt bra mot de stora lagen och jag räknar inte in Espanyol till de.

Sporting Gijon kommer försöka spela ett svajigt spel där de först och främst satsar på kontringar men de kommer även försöka anfalla på egenhand och inte enbart på kontringar. Men frågan är om de kommer ha bollen tillräckligt mycket för att kunna göra det? Espanyol brukar vara duktiga på att ha kontroll över bollen och samtidigt ta tillbaka den relativt snabbt då de förlorar den.

Eftersom två viktiga spelare i Sporting Gijon är borta så vet jag inte riktigt vem som ska oroa Espanyols försvar, visst de har fortfarande Novo som har lyckats hittat nätmaskorna. Men nej jag tror inte det räcker, de saknar Castro och Billic för mycket.

Det jag också kan komma på som är negativt är just att Espanyol har vunnit alla matcher den här säsongen hemma och förr eller senare kommer en förlust. Det gäller för de att inte drabbas av övermod och tro att det blir en lätt match. Utan de måste gå in med samma energi och kaxighet de har gjort alla matcher och helt enkelt göra över Sporting Gijon.

Spel 44:
Villarreal - Sevilla
1X2
Spelstopp: Kl 19:00, idag söndag
Spelalternativ: 1
Odds: 1.72(1.70+ är spelvärt)
Insats: 18.8kr (5%)

Kommentar:
Villarreal vann deras senaste match borta mot Zaragoza med 3-0 och matchen innan dess blev det oavgjort hemma mot Valencia med 1-1. Kollar man på deras senaste match, vilket är i Europa League blev det vinst hemma med 3-0 mot Dinamo Zagreb.

Sevilla förlorade senaste liga matchen mot Getafe hemma med 1-3 och matchen efter det blev det också förlust med 1-2 mot Mallorca hemma. Tar man med deras senaste match vilket är i Europa League mot PSG borta vilket det också blev förlust men då med 4-2.

Villarreal har vunnit alla matcher utom en hemma den här säsongen och i den matchen blev det oavgjort. Vinsterna har kommit mot Espanyol, Deportivo, Racing Santander, Atletico Madrid och Athletic Bilbao. Den oavgjorda matchen kom mot Valencia.

Sevilla har vunnit 3 och förlorat 3 matcher borta den här säsongen. Vinsterna har kommit mot Levante, Malaga och Zaragoza. Vilket är lag som ska slås om att undvika nedflyttning. Förlusterna har kommit mot Hercules, Sporting Gijon och Barcelona. Vilket också är lag som ska försöka undvika nedflyttning, eller ja förutom Barcelona då.

Statistiken lagen mellan är väldigt oviss och säger 4 vinster för Villarreal, 4 oavgjorda och 4 vinster för Sevilla. Dock den senaste matchen blev det vinst för Villarreal med 3-0.

Skadeläget hos Villarreal ser väldigt bra ut och vi hittar enbart Joan Oriol skadad. Så bästa möjliga lag kommer kunna delta idag mot Sevilla.

Sevilla har ett betydligt värre skadeläge då många viktiga nyckelspelare är skadade, eller ja många och många. Tre stycken men det är tillräckligt många för att det ska förstöra deras spel ordentligt. Eller vad sägs om Navas, Konko och Fabiano? Det är inte direkt några dussinlirare.

Den här matchen kommer vara väldigt svängig, värre än en NHL-match. Dock kommer det bara vara ena laget som kommer till ordentliga lägen och det är självklart Villarreal. Sevillas backlinje har aldrig varit utav den bästa då det gäller defensiven. Rossi och Nilmar kommer skapa stora problem för den och jag vet inte riktigt om de kommer hinna med de två snabba anfallarna. Det enda som kan stoppa Nilmar och Rossi är egentligen en Palop som bestämmer sig för att göra en riktigt bra match som han kan få för sig ibland.

Enligt min mening har Villarreal det bättre mittfältet, speciellt då det gäller att vinna boll. Även om Senna inte alls är lika bra som förut så är han fortfarande väldigt duktig.

Sevillas anfall är egentligen inte dåliga men det verkar inte stämma överhuvudtaget i deras spel och för att anfallarna ska kunna göra mål gäller de att de får bollarna och är i bra form. Nej jag tror att Villarreals backlinje kommer kunna kontrollera Negredo och Kanoute.

Ska det vara något som talar emot är det om Sevilla får något sådan där konstigt ryck och spelar bländande fotboll som de kan bara om de vill. Men nej jag tror inte de kommer göra det då formen pekar åt alla andra håll än uppåt. Då dessutom Konko, Navas och Fabiano är borta så är det ännu mer tveksamt.

Gamla spel

Spel 42:
Levante - Atletico Madrid
Spelalternativ: över 2.5 mål
Slutreslutat: 2 mål

Kommentar:
Jag kunde tyvärr inte se matchen, men av vad jag har läst mig till så missade Levante två klockrena lägen i slutet av matchen som då hade gjort att det blev 3 mål och över 2.5 mål. Men man kan inte gräma sig över sådant. Var bara ren otur att det inte blev mer än 2.5 mål.

Spel 43:
Arsenal v Fulham
Spelalternativ: Arsenal vinna korten med HCP +1
Slutreslutat: Antal utdelade kort 0-0.
Vinst: 7,28kr

Kommentar:
Lite underliggt faktiskt att det inte blev några kort alls, men efter som jag hade +1 HCP så klagar jag inte alls på det. Men det kändes lite oroligt och osäkert ett tag. Men eftersom jag inte såg matchen kunde jag inte heller veta om det var speciellt fult spel den matchen.

Start saldo: 200kr
Nuvarande saldo: 374,29kr
ROI: 187%
+/-: +174,29kr

Live Forever!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Underhållning
Nöje och Underhållning