Tänk om....

Igår blev det som sagt att åka in till stan för att handla julklappar var det tänkt. Var faktiskt duktig och klev upp relativt tidigt, men har jag inte bestämt mig för att jag ska åka en viss tid så är jag väldigt trög att komma igång. Så det blev en del slappande innan det faktiskt blev till att åka in.

Efter en stunds vandrande märkte jag hur störande mitt fårskinnsinlägg har blivit, av någon anledning har det börja glida omkring i skon och helt plötsligt hade allt framme vid tårna försvunnit. Hm, varför ska det börja bete sig dumt nu för? Det som har funkat så bra och varit så bekvämt. Får ta och undersöka det lite närmare.

Det blev tyvärr bara en julklapp handlad idag, då det var så extremt mycket folk ute och det var svårt att leta där man ville och fråga om hjälp var inte alls på listan då all personal redan var överbelastad. En är väll iaf bättre än ingen, så jag ska väll inte klaga iaf.

Tur som var gjorde vi stan tidigt den här dagen, hade vi väntat 4 timmar så hade vi nog varit kvar på stan då bomberna small. Men vi rörde oss turligt nog inte på ställena där det smällde. Fast ska man börja tänka lite annorlunda så är det inte alls så ovanligt att vi är där borta, även om det nu inte är så ofta. Jaja man tjänar inget på att spekulera runt.

Iaf senare på dagen/kvällen blev det äta pizza, dricka vin, kolla på diverse sporter på tv:n, äta lussebulle, dricka Zeunerts julmust och spela spel. Självklart var det jag som vann, behöver jag säga något annat?

CDON har lanserat ett ny avdelning, Vinyl. Då har de köp 2 och få den billigaste på köpet och självklart är det en hög skivor jag vill ha. Håller nu på och försöka rensa ut lite, kan tyvärr inte köpa skivor för över 1000kr så här nära jul. Skulle nog inte ha gjort det i vilket fall som helst. Får se vilka som är kvar då jag har gallrat klart. Jag är iaf säker på en skiva och det är MGMT - Congratulations. Tycker även att omslaget är väldigt tufft.
MGMT Congratulations

Speldagbok
Jag vet inte om jag bara har väldigt otur då jag ryggar spelare som i vanliga fall brukar ha merparten rätt än vad de har fel. Fast självklart då jag börjar så har de enbart fel och hade jag inte haft "skickligheten" och spela lite live-spel på handboll/innebandy så hade jag legat mer minus. Men jag tror det här betyder ett slut för ryggandet. Får helt enkelt avvakta lite och se hur det artar sig. I vilket fall som helst är jag nu uppe i 70 spel och statistiken ser ut så här:

Start saldo: 200kr
Nuvarande saldo: 386,93kr
Procentuell vinst: 93%
+/-: +186,93kr

Spel 71:
Mallorca - Racing Santander
1X2
Spelstopp: Kl 17:00, idag söndag
Spelalternativ: 1
Odds: 1.72(1.60+ är spelvärt)
Insats: 20kr (5%)

Kommentar:
Mallorca kommer senast med en förlust borta mot Getafe, där matchen slutade 3-0. Dock fick Mallorca spela med en man mindre i ca halvtimmen. Men Getafe var helt klart det bättre laget. Annars så vann de senaste matchen hemma mot Malaga med 2-0 och innan dess lyckades de vinna borta mot Sevilla med 2-1.

Racing Santander kommer senast med en förlust borta mot Malaga med 4-1 och innan dess en vinst hemma mot Deportivo. Kollar man en till match så blev det förlust borta mot Levante med 3-1.

Mallorca är ett erkänt starkt lag hemma och har den här säsongen 4 vinster, 2 oavgjorda och 1 förlust. De har vunnit 19 matcher av deras senaste 26 matcher hemma, vilket jag tycker tyder starkt att de brukar vinna de flesta matcherna hemma. Kollar man enbart på den här säsongen så har vinsterna kommit mot Osasuna, Real Sociedad, Levante och Malaga. De oavgjorda kommer mot Real Madrid och Deportivo. Den enda förlusten än så länge var mot Espanyol.

Racing Santander är ligans näst sämsta lag borta och har enbart lyckats fått ihop 1 poäng och har en målskillnad på -14. Med andra ord så har det blivit 6 förlusten och 1 oavgjord match för Racing Santander borta den här säsongen.
Förlusterna har kommit mot  Valencia, Villarreal, Real Madrid, Real Sociedad, Levante och Malaga. Den oavgjorda matchen kom mot Sevilla för nästan två månader sedan.

Kollar man statistiken lagen mellan så har det blivit 5 vinster för Mallorca, 4 oavgjorda och 3 vinster för Racing Santander. Kollar man på de 3 senaste har alla slutat med vinst för Mallorca.

Spelare som saknas i Mallorca är: Ayoze, Kevin, Sergi Enrich, Tejera, Pina, Rubén och Tomeu Nadal. Den spelare som saknas mest av de är nog Rubén eller Ayoze. Men för att klargöra det hela så handlar det om avbytare och reserver som hittas på listan. Eller ja Ayoze har varit en startspelare men han har också varit skadad en längre tid.

Racing Santander har deras första målvakt skadad och vilket gör att deras reserv Tono kommer få ställa sig mellan stolparna. Han har dock varit ordinarie förut, men blev skadad och har sedan dess inte lyckats tagit tillbaka platsen. Så frågan är hur rostig är han? Annars så är det Racing Santanders mittfält som har problem då Alexandros Tziolis och Manuel Arana inte kommer kunna spela dagens match. Det är även osäkert om Oscar Serrano som precis har återhämtat sig från en lite längre skada kommer kunna vara med. Men i vilket fall som helst så är alla tre mittfältare.

Det ska mycket till idag för att Mallorca ska tappa poäng och jag tror helt enkelt det inte kan inträffa. Mallorca är ett alldeles för bra lag hemma medan Racing är totalt värdelösa borta. Även om nu Racing har stött på relativt bra motstånd borta så har de även förlorat mot Malaga och Levante med 4-1 respektive 3-1 och då anser jag att Mallorca är ett betydligt mycket bättre lag än både Malaga och Levante.

Racing Santander har ingen vidare form alls och det är egentligen bara Rosenborg som har varit positiv. Ska det vara något som talar lite för Racing Santander och då vet jag egentligen inte hur positivt det kan vara är att deras tränare troligtvis ryker när som helst om de förlorar några fler matcher. Men egentligen hur positivt är det? Blir spelarna extra tända då deras tränare kan ryka? Fast egentligen hur bra band har de till tränaren? Det är ju inte de som förlorar deras jobb. Dessutom känner man som tränare den pressen och då kanske man redan har gett upp och inser att man får sparken snart och inte alls bryr sig speciellt mycket.

Mallorca kommer pressa på väldigt bra och Racing Santander kommer som alltid försöka satsa på kontringar, vilket de har varit väldigt effektiva på förut. Men efter de förlorade deras ynlig Canales har det inte gått lika effektivt. Har de tur så kommer de bli erbjuden att låna han i Januari av Real Madrid så kanske de kan lyckas hitta tillbaka till det spelet.

Jag tror på ett spel mot ett mål till större delar och vår kära dansk som tränar Mallorca har gjort det väldigt bra med laget och en förlust här vore en stor plump på papperet. Det här är dessutom en match de måste vinna för att haka på Europa-platserna.

Nej jag kan egentligen inte hitta något som talar emot Mallorca så om nu inte Mallorca spelar totalt värdelöst och Racing Santander makalöst bra så kan det här bara sluta i en seger för Mallorca.

Live Forever!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Underhållning
Nöje och Underhållning