Det närmar sig.

Måste faktiskt få säga att idag har jag varit duktig då jag har pluggat större delen utav dagen. Har läst klart alla kapitel man ska ha läst inför tentan. Men om jag har uppfattat allt är en annan historia. Så nu är jag nog klar med boken iaf om det inte är något jag vill läsa på extra om.

Jag har nu även hunnit gjort första delen utav exempeltentan som består utav 1X2-frågor kan man egentligen säga. Dock finns det inget facit till det, men jag har känt mig väldigt säker då jag har valt alternativ och det känns som jag har valt rätt svar. Imorgon på föreläsningen vill jag minnas att föreläsaren skulle gå igenom lite om de frågorna iaf.

Föreläsningen imorgon ska egentligen vara en sammanfattning så jag vet inte riktigt vad föreläsaren kommer gå igenom då jag även har läst att 1X2-frågorna ska besvaras. Men det lär väll visa sig. Tur som var är föreläsningen relativt tidigt så man får resten utav dagen på sig att plugga.

Ikväll blir det att göra klart resten utav exempeltentan sedan de kommande dagarna blir det att gå igenom gamla föreläsningar och eventuellt modellera lite.

Annars idag har jag egentligen bara lagat pizza och bäddat sängen som har varit jobbigt. Lite vila har jag väll också hunnit med även om det inte har varit allt för mycket.

Har hittat en snygg rock men nu har jag ju en snygg rock så det blir troligtvis inte att köpa den här. Dessutom är den svart. Så det finns inte så mycket som talar för den. Men även om jag nu inte tänker köpa den så kan jag inte låta bli att tycka att den är fin. Den kommer från märket Hope.
Hope rock

Speldagbok
Nu är det dags att hoppa på det vinnande tåget igen, så nu håller vi tummarna!

Spel 72:
Valencia - Osasuna
Hålla nollan
Spelstopp: Kl 21:00, idag måndag
Spelalternativ: Valenca att hålla nollan
Odds: 2.1(1.90+ är spelvärt)
Insats: 18.3 (5%)

Kommentar:
Valencia har den här säsongen släppt in totalt 15 mål den här säsongen varav 6 mål har kommit då de spelar hemma.
Det ska även tilläggas att andra/tredjemålvakten har fått lov att vakta buren de senaste matcherna. Men till den här matchen är ordinarie målvakten tillbaka. Förhoppningsvis är han inte så rostig och kan hålla upp med de fina insatser han har gjort förut. Ska väll även tillägga att det inte är helt säkert att han kommer att få starta, har inte riktigt hittat någon information om det ännu. Dock har jag allt förtroende för tredjemålvakten som har fått stått de senaste matcherna. Han lyckades rädda kvar Valencia i både matchen mot Real Madrid och Manchester United.

Osasuna har gjort totalt 12 mål den här säsongen varav endast 1 mål har kommit då de har spelat borta. Finns egentligen inget mer att säga om det förutom att målskytet borta har varit under all kritik. Laget de lyckades göra mål mot var Racing Santander (4-1 till Racing Santander).

Valencia har Alejandro Dominquez, Mehmet Topal, Moya, Tino Costa och David Albelda utanför truppen pga skador och avstängningar. Det ser mycket allvarligare ut än vad det egentligen är och Valencia har verkligen kvalitén att ersätta spelarna som är borta.

Osasuna backen Damia, mittfältarna Ruper och Camunas borta. Där Camunas är väldigt viktig Osasunas mittfält och offensiv. Det är oftast Camunas som fördelar bollarna till alla anfall och jag vet inte riktigt hur de ska kunna ersätta honom.

Statistiken lagen mellan så har Osasuna lyckats gjort mål i 3 matcher utav tolv. Ska man hitta den senaste matchen måste man gå tillbaka till 2004 (7 matcher tillbaka i tiden). Annars så har Valencia lyckats nollat Osasuna i samtliga.

Så länge Valencia sköter sitt och behandlar bollen som de brukar göra så ska det inte här vara några problem då Osasuna brukar vara väldigt defensivt inriktad speciellt då de spelar borta.

Nej idag hoppas vi inte på några misstag från Valencias håll eller domaren.

Live Forever!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Underhållning
Nöje och Underhållning