Förseningar

Dagen började med att SL självklart ska vara hur sena som helst. Pendeln var väll ungefär 40-50 min sen och väldigt dålig information var det. Man undrar lite smått om varför detta kan inträffa varje vinter, är inte SL medvetna om att det kan börja snöa lite när som helst i november och december? För vad man har läst så är de förvånad över att det kom så tidigt det här året. Nej jag förstår inte hur de tänker och det kommer jag nog aldrig att göra heller. Det finns ju förstås något som heter resegaranti. Men då gäller det att man beräknas bli 20 min eller mer försenad. Då får man åka taxi för max 800kr. Men det kan ta upp till 2 månader innan man får tillbaka pengar från SL. Dessutom så är deras villkor väldigt luddiga. Det gäller tex inte i extremt snöoväder. Vad räknar man som extremt snöoväder? Så det är egentligen inte säkert att man får tillbaka pengarna man har lagt ut.

Om vi vandrar vidare i min historia när jag väl kommer fram med pendeln så är självklart bussen också sen, vilket inte var lika oväntat. Så jag kommer till föreläsningen då det är ca 15 min kvar på första halvan. Så jag hann iaf med lite föreläsning innan det var dags att bege sig hem igen. Pendlarna hem gick iaf hyfsat som de skulle och var väll enbart ca 5 min sen. Det är mer rimligt och går inte att klaga på iaf.

Hade även på mig mina nya jeans idag och de satt väldigt bra och kändes väldigt bekväma. Så jag fortsätter att vara nöjd med de. Det känns även att de har blivit lite större, vilket är bra. Får se hur mycket mer de töjer ut sig. Lite till kan de alltid töja ut sig, sen blir det för mycket.

Imorgon är jag ledig, men får se om jag orkar åka in till skolan för att plugga iaf. Har ju tänkt att åka och handla mat och göra diverse andra tråkiga/nyttiga saker. Får helt enkelt se vad jag bestämmer mig för. Går pendlarna som idag blir det nog knappast av. Kan vara skönt att få sova ut ordentligt också, känner att jag har missat lite i sömntimmar de senaste dagarna faktiskt.

Converse och Sneakersnstuff har haft ett sammarbeta och gjort ett par lovikka Converse som är väldigt tuffa, men absolut inte något för mig tror jag iaf. Kanske skulle passa i de? Dock kostar de lite mycket för att bara testa. Men alla Converse-fantaster är det nog en tidig julafton då skorna släpptes. Tyvärr tror jag de är slutsålda nu och kanske går att få tag på någon utav deras fysiska butiker, men de är nog slutsålda där också. Iaf så här ser de ut.
Converse Sneakersnstuff
Live Forever!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Underhållning
Nöje och Underhållning