Plugga plugga plugga och speldagbok

Idag var det som sagt ingen skola och man skulle ha pluggat en hel del hemma då tentan är nästa vecka på fredag. Suck, måste alla tentor vara på fredagar? Ännu värre är att den är på eftermiddagen mellan 13:00-18:00. Inte lika sent som den förra men i vilket fall som helst. Inget jag kan göra åt saken, bara gå dit och se glad ut.

Men man måste nog ta och börja plugga till tentan redan nu tråkigt nog, har dock inte orkat läst något i boken idag. Men jag ska försöka läsa lite innan dagen är slut. Det är ju faktiskt bara ett kapitel så det är nog inte helt omöjligt.

Hade egentligen tänkt att åka och handla mat idag, men när man vaknar upp och får höra att pendlarna inte går som de ska blir man inte speciellt taggad på att göra det. Så det blir nog att göra det någon annan dag, kanske på torsdag då jag är ledig då också. Jag har faktiskt inte bara latat mig idag utan jag har varit duktig och bärt bort alla kartonger/papper till återvinningscentralen. Woho miljömedveten! Det blev även att panta alla pantburkar som fanns i lägenheten. Så jag har inte bara latat mig.

Idag kom mina fårskinnsinlägg och de passade perfekt i skorna, de kanske bara var lite korta men det gör ändå inget då mina tår inte når så långt. Jag använde skorna då jag gick och slängde sakerna, man kände direkt hur mycket mjukare det blev att gå (inte för det spelade någon större roll då de redan är bekväma). Jag kände även hur det blev varmare än vanligt efter en stunds promenad. Så jag är riktigt nöjd med de!

Har läst runt lite och det sägs att Glasvegas kommer att släppa ett nytt album någon gång efter deras spelningar i Skottland (januari). Så kanske någon gång i februari-april? Längtar riktigt mycket, förhoppningsvis har jag inte för höga förväntningar.


Speldagbok:
Har funderat på att utvidga mina spel, då jag även spelar deras rekar. Men självklart kommer jag fortfarande att gallra mellan rekar jag inte ser någon logik i alls och de jag tycker det finns logik i. Men eftersom jag inte rekar de kommer jag att hålla insatsen nere för att minimera eventuell förlust. Även om man nu inte ska tro på förlust så måste man ha med det i tanken då det inte finns något som är säkert. Med andra ord kommer jag enbart att köra med 1% av saldot. Idag kommer även den första spelet jag spelar som jag själv inte har kommit fram till. Men jag måste säga att jag funderade lite smått på den förut.

Sist men inte minst så funderar jag på att spela live på Sverige - Tyskland i handboll (damer). Tycker inte oddsen är så lockande just nu, men handboll är det relativt enkelt att hitta bra spel live på. Tyvärr blir det svårt att redovisa de så här, så det får bli i efterhand.

Spel 49:
FC Köpenhamn - Panathinaikos
Antal mål
Spelstopp: Kl 20:45, idag tisdag
Spelalternativ: Under 2.5 mål
Odds: 1.80
Insats: 4kr (1%)

Live Forever!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Underhållning
Nöje och Underhållning